صنعت کاران

معرفی تمامی صنایع تولیدی و شرکتی و موسسه ای در این وب لاگ انجام خواهد شد ما قصد حمایت از تولید ملی را داریم تا کالای ایرانی در سطح کشور شناخته شود.

صنعت کاران

معرفی تمامی صنایع تولیدی و شرکتی و موسسه ای در این وب لاگ انجام خواهد شد ما قصد حمایت از تولید ملی را داریم تا کالای ایرانی در سطح کشور شناخته شود.

جوش الکتروفیوژن چیست و چه کاربردی دارد

اتصالات الکتروفیوژن درواقع از انواع اتصالاتی است که در خطوط انتقال گاز و آب، از آن استفاده می‌شود که از محبوب‌ترین نوع اتصالات هم به شمار می‌رود. از اتصالات الکتروفیوژن به دلیل امنیت بالای آن، بیشتر در خطوط انتقال گاز استفاده می‌شود. در کشور ما هم به دلیل وجود نفت و گاز و انتقال گاز به وسیله لوله‌ها به کشورهای دیگر، بایستی تاسیسات مطمئن و با ایمنی بالایی ساخته شود و این روش که دارای استاندارد IGS (استانداردهای شرکت گاز ایران) هم هست، می‌تواند بهترین روش برای اتصال لوله‌های گاز باشد.


شرکت تکنو پایپ نماینده رسمی فروش محصولات شرکت تکاب اتصال دماوند می باشد. برای دریافت اطلاعات از انواع محصولات لوله پلی اتیلن technopipe با ما همراه باشید.


جوش الکتروفیوژن با روش جوشکاری ذوبی حرارتی(butt fusion) ,متفاوت است.تفاوت اصلی در شیوه گرم کردن محل اتصال می‌باشد. در روش جوشکاری ذوبی حرارتی, از ابزارهای حرارتی برای گرم کردن سطح لوله و اتصالات پلی اتیلن استفاده میشود ولی در جوش الکتروفیوژن حرارت به شکل داخلی و از طریق جریان الکتریکی ایجاد میگردد. در لوله‌های پلی اتیلن, استحکام جوش ایجاد شده به روش الکتروفیوژن, بیشتر از جوش ذوبی سر به سر است. کوپلینگ الکتروفیوژن, از اتصالات رایج برای متصل نمودن دو لوله پلی اتیلن به یکدیگر به شمار میرود.

 جوش الکتروفیوژن نوعی روش جوشکاری لوله و اتصالات پلی اتیلن است که در آن از اتصالات خاصی که دارای سیم مقاومت الکتریکی برای ایجاد گرمای ذوب سطوح جوش میباشد، استفاده میشود. جریان الکتریکی از طریق دستگاه جوشکاری الکتروفیوژن و به کمک جعبه کنترل آن به دو انتهای اتصال انتقال می‌یابد. همانند روشهای جوشکاری ذوبی حرارتی ( لب به لب ), انواع اتصالات زینی و سوکتی نیز در روش الکتروفیوژن, مورد استفاده قرار میگیرد.اصول فرایند جوش الکتروفیوژن, برای اکثر اتصالات الکتروفیوژن یکسان و قابل تعمیم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد